NLP målsætning – Coach dig selv – Smart-modellen

Coach dig selv helt gratis!!! 🙂

NLP Målsætning
Smart-modellen, Coach dig selv!

Sæt dig et mål, der er vigtigt for dig!

Her kan du “for sjov” prøve at coache dig selv med en NLP målsætningsmodel. Du har nemlig selv dine svar! Ja, selv når du sidder overfor en coach. En coach vil ikke selv bringe sin egen model af verden ind, men blot inspirere dig til forandring og til at finde dine egne svar. Her kan du prøve at sætte dig et mål. Følg disse trin og brug dette simple eksempel som inspiration. Bemærk at målet muligvis bør justeres hvis du møder modstand på nogle af punkterne. Skriv gerne ned på et stykke papir.

Specifik – Hvad handler det om? Hvad er det helt specifikt, du gerne vil? Prøv at blive så konkret som muligt i det, du gerne vil.

  • Eksempel “Jeg vil gerne løbe tre gange om ugen efter arbejde for at motionere mere.”

Målbart – Er det målbart? Hvad ville beviset være for at målet er nået?

  • Eksempel “Beviset ville være at jeg er ude at løbe, så det føles målbart.”

Attraktivt – Hvad er drivkraften og hvad er det attraktive ved at nå målet? Hvad er det, der gør at målet er vigtigt og spændende at gå efter?

  • Eksempel “Jeg vil gerne være sund.” eller “Jeg vil gerne gerne tabe mig.”

Realistisk – Er det realistisk at nå målet? Er der eventuelt ting, der skal justeres for at gøre målet mere opnåeligt?

  • Eksempel “Målet føles umiddelbart meget realistisk, da der både er tid og mulighed for at løbe tre gange om ugen.”

Tidsbestemmelse – Hvornår er målet nået? Hvor tit og i hvilke tidsrum arbejder du med målet og/eller på at nå målet?

  • Eksempel “Målet er for mig nået når jeg har løbet i en måned tre gange om ugen, da jeg nu kan se at jeg har gjort det flere gange og derfor kan fortsætte. Jeg skal løbe tre gange om ugen en time mandag, en time onsdag og en time fredag om eftermiddagen efter kl. 17:00.”

Økologi – Hvad kan du miste ved at nå målet? Hvilke konsekvenser er der?

  • Eksempel “Jeg mister naturligvis noget fritid som jeg kunne bruge på andre ting, men målet er mere vigtigt for mig så det passer mig godt alligevel. Så målet for mig behøver ikke blive justeret.”

Formuleret i positiv nutid – Hvad siger du til dig selv når du er i mål? Hvis vi nu forestiller os at du nu befinder dig i målet hvad siger du så til dig selv?

  • Eksempel “Jeg siger til mig selv: Jeg gjorde det og nu løber jeg tre gange om ugen!”

+

Future pace – Hvordan vil du bruge alt dette i fremtiden?

  • Eksempel “Jeg vil sige til mig selv hvad jeg siger når jeg er i mål og på den måde motivere mig selv til at opnå målet.”

Chancerne er nu gode for at målet bliver arbejdet på samt efterlevet – da alle elementerne er i spil.

 

Gratis NLP Persontypetest

Her kan du teste din NLP persontype og blive klogere på om du er Visuel, Auditiv, Kinæstetisk eller Auditiv Digital.

NLP persontype: Test din NLP persontype.

Test din NLP tidsopfattelse

Din tidsopfattelse har stor betydning for hvordan dit liv udfolder sig.
Her kan du test din NLP persontype i forhold til tidsopfattelse.

Ta’ testen: NLP persontype tidsopfattelsestest

Test din viden om Hypnose

Hvordan virker hypnose? Virker hypnose?
Test din viden om hypnose og trance.

Ta’ testen og se hvor meget du ved om hypnose. Prøv nu: Test din viden om hypnose.